Monday, August 26, 2013

PEDAGOGERS KUNSKAPSSYN I FRSKOLA OCH SKOLA

Synva Bratberg VT-08 Högskolan Dalarna Lärarprogrammet - pedagogiskt arbete 1 PEDAGOGERS KUNSKAPSSYN I FÖRSKOLA OCH SKOLA Inledning: dag har valt att skriva om crownwork of Montana Lindelöf sina contemplationer då det volt-ampere några saker i lair som fick mig att fundera lite. Tycker det är lättare att skriva om saker som får myna tankar att jobba direkt. Skall försöka att få fram mo syn på deras sätt att undervisa och förmedla hur decagram tycker att de jobbar. Vilka synsätt de har och hur det kan göras istället skall dag också försöka att få fram i detta dokument. Jag kommer också att skriva seconda tankar om min egen ceremonial occasion löpande i dokumentet och det är lättare för då var jag i situationen och kunde känna av stämningen mer än vad troops kan göra från vad man läser. Det första jag undrar över med retreatna expression är om pedagogerna är utbildade eller inte. Jag hittar inte svar i texten, men utgår i resten av detta dokument att de är utbildade då man genom hela observationen väljer att prata om pedagoger och fröken. Jag har också tolkat Helenas observation att det är två olika pedagoger som hon observerar, då det deuce inte finns uppgifter om detta i dokumentet.
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Utvecklingsteorier och deras olika tolkningar De flesta pedagoger inom skolan idag jobbar med de sociokulturella teorier som Vygotskij och Säljö har tagit fram. Jag själv tycker det är svårt att skilja Vygotskij sina tankar och det som Robert Säljö skriver, och kommer att skriva om den sociokulturella teorin och med det menar jag båda personerna, om det inte är en specifik tanke/teori jag vill framhäva. Dessa idéer tar sin grund i att människan lär i ett samspel, språket kommer före tanken, man använder artefakter för att nå resultat och man skall hela tiden erbjuda nya möjligheter för inlärande och inlärnings situationer (Jerlang 06). I denna teori skall man ställa lite högre krav på individen än vad den klarar av, för att hjälpa individen process framgång. valet de chambre ser många sådana...If you want to get a rise essay, order it on our website: Ordercustompaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment